Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Biznes podcast

5 podcastów, które usprawnią Twój biznes

Na PODSTAWIE PODCASTU

Paweł Leżoch opowiada swoją drogę tworzenia kursów i e-booków, podpowiadając, na co przede wszystkim zwrócić uwagę. Jakie są najważniejsze zasady przy tworzeniu tego typu produktów i który z nich wybrać?

Najważniejsze wnioski

  1. Stwórz listę najczęściej zadawanych do tej pory pytań przez Twoich klientów. 
  2. Na swoich mediach społecznościowych w formie stories zadaj pytanie o bieżące problemy Twoich klientów i odpowiedzi dopisz je do powyższej listy. 
  3. Stwórz ankietę w narzędziu Google dla Twoich odbiorców i zapytaj, jakiego produktu potrzebowaliby najbardziej. Rozważ e-booka, kurs online, webinar lub audiobooka. Taką ankietę możesz wysłać w newsletterze.
  4. Użyj odpowiedzi Twoich klientów, by stworzyć dany produkt, kolejno odpowiadając na zagadnienia. Zawrzyj w nim rozwiązania ich problemów
  5. Mów językiem Twoich odbiorców – używaj tych samych słów co oni, na stronach sprzedażowych i w opisie produktów. Nie używaj specjalistycznego słownictwa w dużym natężeniu, jeżeli oni go nie używają. 
  6. Podnieś wartość swojego produktu, tworząc pakiety, np. e-book i audiobook lub kurs online i e-book.

Na PODSTAWIE PODCASTU

Jacek Kłosiński rozpoczyna tydzień z marką osobistą od wyjaśnienia, dlaczego warto stworzyć swoją markę osobistą, aby rozwinąć biznes oraz od czego zacząć. Przedstawia, że budowanie to naturalny i najlepszy sposób na przedstawienie swojej oferty.

Najważniejsze wnioski

  1. Przygotuj listę Twoich potencjalnych odbiorców, którym chcesz pomóc. 
  2. Przygotuj spis problemów, z którymi mierzą się Twoi odbiorcy, bazując na Twoich dotychczasowych doświadczeniach i współpracy z nimi. 
  3. Zadaj na grupach pytania lub wyszukaj na Social Media podobne biznesy i sprawdź komentarze pod ich postami sprzedażowymi. 
  4. Zdecyduj, w jaki sposób przekażesz wartość swoim przyszłym odbiorcom – szkolenie, webinary, e-book czy audiobook
  5. W działaniach marketingowych pokazuj siebie – dodawaj swoje zdjęcia czy wideo, jak o czymś opowiadasz. Zaprezentuj się ludziom osobiście, byś nabrał autentyczności
  6. Opowiedz o sobie jak najwięcej, poprzez stories czy posty. Przedstaw swoje doświadczenie oraz szkolenia, w których brałeś udział.

Na PODSTAWIE PODCASTU

Wychowanie finansowe najmłodszych to spore wyzwanie dla każdego rodzica. Michał Szafrański opowiada o tym, jak nauczyć dziecka świadomości finansowej i jakimi sposobami zachęcić je do zdobywania wiedzy o pieniądzach.

Najważniejsze wnioski

  1. Wykorzystuj pytania dziecka o finanse i na każde z nich odpowiadaj szczegółowo. Przy pierwszym pochwal dziecko za zainteresowanie i zacznij od wyjaśnienia, skąd się biorą pieniądze
  2. Pokaż dziecku już około 4-5 roku życia w formie obrazkowej rodzaje wydatków i razem zdecydujcie co jest “zachcianką”, a co potrzebą
  3. Daj dziecku kieszonkowe i wykorzystaj metodę słoikową. Ustaw 3 słoiki, do których odłoży oszczędności na przyszłe wydatki, na bieżące potrzeby oraz na dobroczynność. Pokaż, że dobroczynność to nie tylko akcje charytatywne, ale również prezenty dla bliskich.  
  4. Pozwól dziecku decydować o własnych wydatkach i popełniać drobne błędy finansowe.
  5. Planuj budżet domowy i włączaj dziecko do rozmów i analiz. Nie ukrywaj swoich finansów, wydatków  czy kredytów.

Na PODSTAWIE PODCASTU

Szymon Negacz przygotował materiał na temat LinkedIna. Opowiada jak dobrze stworzyć profil na LinkedIn, aby klient mógł się od razu dowiedzieć tego, co jest niezbędne, by się skontaktować i poznał Twój biznes. 

Najważniejsze wnioski

  1. Dodaj profesjonalne zdjęcie profilowe. Twoja twarz powinna stanowić główny element tej fotografii. 
  2. Ustaw zdjęcie w tle z Twoim logiem, hasłem Twojej firmy i opisem tego, co dokładnie oferujesz. 
  3. Zmień custom URL w ustawieniach profilu, aby zawierało Twoje imię i nazwisko
  4. Stwórz headline, w którym opiszesz wprost to, czym się zajmujesz. Nie dodawaj tam dużej ilości różnorodnych grafik. 
  5. Dodaj odnośniki do stron, na których prezentujesz swój biznes – portoflio oraz usługi, które oferujesz. 
  6. Poproś swoich klientów o opinię w sekcji “Rekomendacje” na Twoim profilu.

Na PODSTAWIE PODCASTU

Jak zmienić swoich odbiorców w klientów i sprawić, by sprzedaż nabrała rozpędu? Mateusz Wyciślik przedstawia 8 sposobów optymalizacji konwersji sprzedażowej on-line, co pomoże Ci rozkręcić Twój biznes.

Najważniejsze wnioski

  1. Śledź zachowania użytkowników na Twojej stronie za pomocą Google Analytics i Hotjar – sprawdź, na jakich stronach spędzają najwięcej czasu i czego najczęściej szukają. Na tej podstawie twórz kolejne wpisy lub ofertę sprzedażową. 
  2. Skróć formularz sprzedażowy i zbierz tylko te dane, które są potrzebne na wstępie do współpracy (mail, imię). Jeżeli Twój formularz musi być długi, rozdziel go na kilka kroków, zadając po 2, 3 pytania w każdym z nich. 
  3. Ustaw jedno Call to Action na całą stronę. Niech jasno komunikuje wartość, jaką otrzyma Twój odbiorca, np. “Dołączam do kursu”.  
  4. Pokaż wprost, jakie problemy Twojego klienta rozwiązujesz i wizualizuj je, używając języka korzyści, zaczynając od “Pomagam w…”. 
  5. Pokaż na stronie opinie innych Twoich klientów i firm, którym pomogłeś. 
  6. Każdemu klientowi daj gwarancję wykonanych usług, np. zwrot pieniędzy lub ponowne przeanalizowanie oferty, gdy nie zauważą zmian po 30 dniach. 
  7. Stwórz 2 różne wersje Twojej strony i za pomocą analizy (testy AB) sprawdź, na której z nich spędzają więcej czasu i klikają więcej linków. 
  8. W ustawieniach strony, dostosuj ją do urządzeń mobilnych i spraw, by ścieżka klienta do zakupu była jak najprostsza, bez zbędnych opisów.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.