Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

Gdy zastosujesz te 3 zasady, przestaniesz zamartwiać się ilością otwarć newslettera

E-mail marketing to przeżytek” – pomyślał Maciek, patrząc na swoje statystyki dotyczące ilości otwarć jego newslettera, który ostatnio rozesłał do firm. „Poświęciłem tyle czasu na zebranie tych adresów, przejrzałem setki stron w ich poszukiwaniu, a zamówień dalej nie ma”. Czy Maciek ma rację? Oczywiście niee-mail marketing zrobiony mądrze może przynieść ogromny zwrot z inwestycji i wysoką konwersję. Co zrobić, żeby e-mail marketing był efektywny?

Najważniejsze wnioski

1. Zbuduj listę mailową poprzez formularz na Twojej stronie. Nie zbieraj adresów z sieci, ani nie kupuj ich od innych.

Najważniejszą rzeczą w budowaniu e-mail marketingu jest świadome przyzwolenie odbiorcy na odbiór newslettera. Umieść formularz zapisu w widocznym miejscu na każdej podstronie Twojego serwisu. Jeśli masz bloga, zrób to również na końcu każdego wpisu. Zaraz po zapisaniu się do newslettera, wyślij Twojemu odbiorcy maila z linkiem potwierdzającym zapis oraz zapytaniem o zgodę na przetwarzanie danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych. Jest to tak zwana opcja Double-Opt-In. Tylko w takim wypadku nie musisz umieszczać zgód RODO przy formularzu. Dzięki temu nie odstraszysz od zapisu, a Twoja lista będzie poprawna i skuteczna. Większość systemów e-mail marketingowych zrobi to wszystko za Ciebie dlatego, warto skorzystać, z któregoś z nich.  Jeśli klient potwierdzi swoją chęć zapisu, nie każ mu czekać na kolejnego maila dwa tygodnie. Stwórz maila powitalnego, w którym przekażesz jakąś wartość np. w postaci krótkiego PDF-a albo infografiki. Buduj relację już od samego początku. Nigdy nie zbieraj adresów mailowych ze stron internetowych i nie kupuj baz adresów. Takie działania doprowadzą Cię szybko do reputacji „spamera” wśród filtrów antyspamowych.

To nie jest metoda spray and pray - czyli, że wyślemy wszystkim to samo i być może to po prostu zadziała - podobną skuteczność mają ulotki rozdawane do skrzynek.

Paweł Sala

2. Wchodź w interakcję i personalizuj swój przekaz.

W e-mail marketingu nie chodzi o to, żeby sprzedać raz i zapomnieć. Zamiast tego zbuduj przywiązanie. Wysyłaj maile rozwiązujące problemy klienta, nie tylko te sprzedażowe. Dostosuj komunikat do etapu na, którym jest dany odbiorca. Dawaj przede wszystkim wartość. Przy okazji „przemycaj” sprzedaż swojego produktu.

W e-mailach musimy wykorzystywać technologię, która pozwoli na wysoce personalną komunikację z odbiorcą, gdzie odbiorca będzie czuć, że mówimy do niego.

Paweł Sala
Zachęcaj ludzi do interakcji. Nie zakładaj adresu typu “no replay”. Im więcej dasz okazji do nawiązania relacji Twoim odbiorcom, tym lepszą dostarczalność zbudujesz. Podpisuj się imieniem i nazwiskiem. Załóż maila sugerującego, że mail jest wysłany od konkretnej osoby. Nie kreuj bezosobowych newsletterów, które sprawiają wrażenie wysłanych przez automat.

Paweł Tkaczyk swego czasu powiedział, że dla niego miarą sukcesu nie jest to, ile osób otworzy jego newsletter, a to ile osób odpisze na niego.

Paweł Sala

3. Dbaj o higienę Twojej listy mailowej.

E-mail marketing różni się od marketingu w Social Mediach tym, że to ty jesteś właścicielem bazy. Nie jesteś więc zdany na łaskę lub nie łaskę algorytmów sterujących zasięgami w Social Mediach. Jest to powód, dla którego musisz dbać o swoją listę mailową.
Podziel swoją listę mailową na co najmniej dwie grupy. Na tych, którzy czytają Twój newsletter oraz na tych, którzy nie otwierają Twoich wiadomości. Do tych drugich warto wysłać maila, który sprowokuje ich do jakiegoś działania. Jeżeli nie zareagują na tego maila, należy ich skasować z listy. Kasować należy również adresy, które odbijają. Dlaczego to tak ważne? Ilość otwarć Twoich maili wpływa na Twoją ocenę przez filtry antyspamowe. Pamiętaj, aby w każdym mailu był link do rezygnacji z newslettera. Najlepiej dobrze widoczny. Z punktu widzenia efektywności marketingowej newslettera lepiej, żeby ktoś wypisał się sam, niż żeby algorytm uznał Twoje maile za spam. Pytaj tych klientów o feedback. Pozwoli Ci to poprawić konwersję i zwiększy wartość konwersji Twojego newslettera.

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.