Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

Twoje kampanie marketingowe generują duże koszty i mało leadów? Sprawdź, czy robisz je dobrze.

Kampania marketingowa, aby się udała, musi być przemyślana i dobrze zaplanowana. Łatwo wpaść bowiem w pułapkę wysokich kosztów marketingowych, jeśli wcześniej nie dowiedziesz się jak układać plan dla kampanii marketingowych oraz jak wykorzystać ruch wygenerowany przez nią. Z tego podsumowania dowiesz się, jakie są podstawy planowania marketingu. 

Najważniejsze wnioski

1. Ustalenie celu i określenie klienta docelowego jest podstawą dobrej kampanii marketingowej.

Ustal jaki cel chcesz osiągnąć poprzez kampanię marketingową. Zadaj sobie pytania: ile chcesz zyskać na tej aktywności? Ilu klientów potrzebujesz? Określ, gdzie jest Twoja firma teraz w kontekście Twojego celu. Na tej podstawie zastanów się, gdzie chcesz się znaleźć po publikacji kampanii. Nie planuj kampanii bez uwzględnienia kompetencji swojej firmy, dostępnych zasobów czasowych oraz budżetowych. Spróbuj dowiedzieć się, ile czasu i pieniędzy możesz potrzebować na konkretne działania marketingowe. Ustal, co będziesz robić i jak to będziesz mierzyć.

W kolejnym kroku skup się na Twoim kliencie docelowym. Nie chodzi tutaj o określenie grupy docelowej, ani o idealnego klienta. Wyobraź sobie osobę, która już kupiła od Ciebie, albo kupuje najczęściej. Zastanów się, dlaczego ta osoba kupuję od Ciebie, czego się boi, co jej imponuje, jakiego języka używa? Dostosuj komunikat do tej jednej osoby.

Zbyt szeroka grupa docelowa jest jednym z najpopularniejszych przyczyn, zbyt wysokich wydatków na marketing.

Wojciech Bizub

2. Dostosuj produkt do klienta, a nie odwrotnie.

W swojej kampanii reklamowej określ konkretnie, co sprzedajesz. Zdecyduj jaki problem określonego wcześniej klienta rozwiązuje Twój produkt lub usługa. Zastanów się, co tak naprawdę daje klientom, to co oferujesz. Nie prezentuj całego szerokiego asortymentu. Skup się na jednym produkcie na raz, dzięki temu klientom łatwiej będzie podjąć decyzję o ewentualnym zakupie.

3. Ustal hasło przewodnie kampanii i pamiętaj, żeby wejść jak najszybciej w interakcję.

Wymyśl hasło reklamowe, którym będziesz się posługiwać w trakcie kampanii. Takie hasło powinno odpowiadać na pytanie, z czego Twoja marka ma słynąć. Wybierz kilka metod promocji, aby zmaksymalizować siłę sprzedażową. Twoim priorytetem powinno być zatrzymanie klienta. Robiąc kampanię marketingową, powinieneś skierować ruch z kanałów promocji np. na stronę sprzedażową. Jeżeli nie sprzedajesz produktu, który można zamówić, płacąc przez stronę, poproś np. o podanie numeru telefonu w celu kontaktu, lub wykorzystaj czat, gdzie klient będzie mógł zapytać o ofertę od razu. Pamiętaj, ludzie nie lubią czekać. Im więcej czasu upłynie od wysłania zapytania przez klienta do odpowiedzi, tym mniejsza szansa na sprzedaż.

Pomyśl przez moment jak ten system łączący marketing, sprzedaż i obsługę klienta powinien działać u Ciebie, aby podjąć działania w tym kierunku i coś poprawić, bo zawsze można coś poprawić.

Wojciech Bizub

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.