Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

3 sposoby na zwiększenie ilości klientów z polecenia

Polecenie to jeden z najlepszych i najefektywniejszych sposobów na zwiększanie ilości klientów. Dzięki poleceniu nie musisz przekonywać do siebie klienta, tym samym skracasz drogę potrzebną do zawarcia pozytywnej transakcji. Co robić, żeby klienci Cię polecali? Oto 3 sposoby na podniesienie ilości poleceń od klientów.

Najważniejsze wnioski

1. Zrób więcej, niż klient od Ciebie oczekuje.

Każdy klient, kupując coś od Ciebie ma w głowie jakieś konkretne oczekiwania. Jeśli przewyższysz te oczekiwania, będziesz mieć bardzo dużą szansę na to, że klient poleci Cię dalej. Spróbuj dać klientowi, trochę więcej niż zamawiał. To nie musi być nic wielkiego. Czasem wystarczy dodatkowa rada, szybsze dostarczenie usługi lub personalizacja rozwiązania pod klienta. 

Jeśli chcemy coś kupić, jeśli chcemy komuś coś zlecić to z reguły, czyli w ponad połowie przypadków bazujemy na tym, że ktoś nam coś polecił. Pytamy o opinie, pytamy o radę znajomych, albo szukamy tej rekomendacji u autorytetów.

Jacek Kłosiński

2. Zadbaj o to, żeby Twoja komunikacja z klientem była szybka i życzliwa.

W komunikacji z klientami ważna jest szybkość odpowiedzi i jej dynamika. Według badań Nielsena klienci chętniej rekomendują te firmy, które odpowiadają szybko i bez zbędnej zwłoki. Lepiej jest odpisać szybko, nie wyczerpująco, niż kazać czekać klientowi na odpowiedź. Co więcej, ważny jest również poziom jej życzliwości. Klienci, którzy są obsługiwani w przyjaznej atmosferze, dużo chętniej polecają taką firmę dalej. Czasem zwykła prośba o polecenie wystarczy, żeby klient podzielił się pozytywnym doświadczeniem z innymi. Badanie przeprowadzone przez Uniwersytet Techniczny w Texasie, pokazuje dwie rzeczy:
  • Zadowoleni klienci w ponad 80% nie mają problemu z poleceniem, ale tylko 30% z nich faktycznie to robi. Dlaczego? Większość badanych jako powód wskazała fakt, że po prostu o tym nie pomyśleli. 

Nie wystarczy suche przekazywanie informacji, ale pomaga nałożenie na to takiej warstwy ludzkiej, żeby ten kontakt, był miły przyjemny, żeby to nie była taka robotyczna wymiana danych.

Jacek Kłosiński

3. Stwórz unikalne doświadczenie użytkownika.

Zastanów się, jak mógłbyś wyjść ze schematu obsługi, który rządzi w Twojej branży. Spróbuj stworzyć taki proces obsługi, który pozytywnie zaskoczy klienta do tego stopnia, że sam będzie chcieć opowiadać o tym dalej.

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.