Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

Misja i wizja to narzędzia nie tylko dla korporacji. Dlaczego te dwa słowa mogą zdziałać cuda w twoim biznesie?

Misja i wizja to narzędzia, które dobrze wykorzystane, pomogą w prowadzeniu każdego biznesu niezależnie od jego wielkości, czy branży. Nawet osiedlowy sklep ma wpływ na życie osób, które mają z nim styczność. Dlatego warto zadbać o to, aby sprecyzować wyznawane wartości. Dzięki temu łatwiej będzie Ci podejmować kluczowe dla rozwoju firmy decyzje, które będą zgodne z Tobą i dobrem Twoich klientów.

Najważniejsze wnioski

1. Misja pomoże wyznaczyć Ci kierunek Twoich działań i podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Misja jest kierunkowskazem, który pomaga podejmować kluczowe decyzje. Reguluje całość działań w firmie. Misja pomaga również spojrzeć na biznes z perspektywy klienta. Odpowiada na pytanie “W jaki sposób, chcę, aby życie mojego klienta było lepsze?”. Dobrze sprecyzowana, porusza też inne aspekty działania w firmie. Najprościej rzecz ujmując, misja sprowadza się do zmiany na lepsze, jaką chcesz wprowadzić w życiu klienta, Twojego pracownika, czy otoczeniu, w jakim się znajdujesz.

Misja, w momencie, w którym chcemy być w czymś najlepsi, determinuje w zasadzie wszystkie inne aspekty działania w firmie. Określa, w jaki sposób będziemy działali, jak będziemy myśleli o grupie docelowej i co będziemy klientom oferowali.

Radek Klimek

2. Wizja pomoże Ci efektywniej rozwijać Twoją firmę.

Wizja jest wyobrażeniem, o tym jak widzisz swoją firmę np. w perspektywie 10 lat. Powinna być stała i pokazywać najbardziej idealny obraz. Tym sposobem wyznaczasz sobie ambitny i konkretny cel, co z psychologicznego punktu widzenia pomoże Ci osiągnąć więcej, niż gdybyś takiego celu nie miał. Dzięki wizji możesz ułożyć plan działania, który będzie przybliżał Cię do tego obrazu przyszłości. 

3. Dobrze skonstruowana Misja i Wizja pozwoli Ci budować biznes wspierający również Ciebie.

Dobrze jeśli uda Ci się zawrzeć misję w jednym zdaniu. Zwróć uwagę na to, co i dla kogo chcesz robić. Bardzo ważne jest, aby w misji określić to, do kogo kierujemy nasze działania i jakie te działania będą. Zajmowanie się wszystkim i dla wszystkich, oznacza, że zajmujesz się niczym. Tworząc wizję, zastanów się, czego na pewno nie chcesz robić, to pozwoli Ci uniknąć sytuacji, w której będziesz zmuszony robić rzeczy, których nie akceptujesz, ale są zgodne z Twoją wizją.

Mogę szukać sposobów na rozwój zgodnych z moją wizją np. sprzedawać najlepszą kawę online. Trzeba patrzeć, aby te działania były cały czas zgodne z kierunkiem wizji. Więc podobnie jak misja, wizja też ma być takim pstryczkiem w nos. Czy ja dobrze robię to, co robię. Jeżeli do niej nie dążymy, to potem kończy się jak moje rozmowy z kolegami, którzy firmy prowadzą i stwierdzają, że w sumie to oni tej roboty nie lubią.

Radek Klimek

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.