Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

Wybierz dobrą nazwę dla firmy, dzięki tym 3 wskazówkom

Jaka nazwa dla firmy będzie dobra? Czy istnieje w ogóle przepis na to jak wymyślić nazwę, która podbije serca odbiorców? Nie martw się, wymyślenie dobrej nazwy nigdy nie jest proste, ale da się to zrobić. Oto kilka rad jak się do tego zabrać.

Najważniejsze wnioski

1. Nazwa dla firmy musi być prosta i łatwa do zapamiętania.

Podstawą dobrej nazwy jest łatwość wymowy. Najlepiej jeśli nazwa będzie krótka, maksymalnie czterosylabowa. Spróbuj zbudować ją z następujących po sobie spółgłosek i samogłosek – takie słowa są najłatwiejsze do wymówienia. Pamiętaj –  w przypadku nazw anglojęzycznych, korzystaj ze słów, które łatwo będzie odczytać nawet osobie nieznającej tego języka. Najlepszym sposobem na przetestowanie, czy Twoja nazwa jest łatwa do powtórzenia, jest test głuchego telefonu. Zadzwoń do kilku osób i poproś o jej powtórzenie. Na tej podstawie zweryfikujesz pierwsze założenie.

2. Upewnij się, że Twoja nazwa nie oznacza czegoś dziwnego w innym języku.

Zdarzają się sytuacje, kiedy nazwa brzmi świetnie po polsku, a Ty nie zamierzasz wychodzić z biznesem poza granice naszego kraju. Wtedy niekoniecznie musisz zastanawiać się, co może ona oznaczać np. po hiszpańsku. W przeciwnym przypadku warto to sprawdzić. Wszyscy znamy sławne żarówki niemieckiej marki OSRAM. Czasem taka niefortunna nazwa jest w stanie obronić się, jeśli jakość produktu jest wysoka. Jednak jeśli planujesz ekspansję za granicę, warto sprawdzić, czy słowo, którego używasz, nie ma negatywnych konotacji. Sprawdź to w tych najpopularniejszych językach np. za pomocą Google Translate.

3. Sprawdź, czy nazwa nie jest już zastrzeżona lub niedostępna.

Zweryfikuj, czy dana nazwa nie jest zastrzeżonym znakiem towarowym. Na początku może to nie mieć większego znaczenia dla działania Twojej firmy. Jeśli planujesz ekspansję na rynki zagraniczne, może okazać się, że nazwa, której używasz łamie prawa autorskie. Wtedy będziesz zmuszony do jej zmiany. Dlatego w takim przypadku warto skonsultować się w tej sprawie ze specjalistą, zajmującym się znakami towarowymi.

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.