Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

Chcesz Zwiększyć Popularność Swoich Treści? Zastosuj Recykling Treści!

Tworząc każdorazowo zupełnie nowe treści, poświęcamy na to mnóstwo czasu i energii – często kosztem jakości lub regularności. Recykling treści jest strategią, która zapobiega powstawaniu tych problemów dzięki ponownemu użyciu stworzonej już treści, ale w innej formie. Dowiedz się, dlaczego warto go zastosować. 

Najważniejsze wnioski

1. Recykling treści zwiększy Twoje zasięgi szybciej, niż większa ilość wpisów na blogu.

Dzięki zmianie formy przekazu treści możesz zyskać nową grupę odbiorców. Przykładowo niektóre osoby nie mają czasu czytać blogów i preferują odsłuchiwanie podcastów w drodze do pracy lub czytanie krótkich podsumowań. Wybierz takie formy, które będą dopasowane, do Twojego odbiorcy docelowego. Warto przy tym sprawdzić, jakiego rodzaju treści pozycjonują się najlepiej na danym kanale. Np. Facebook wysoko pozycjonuje transmisje live. Tworzenie dodatkowych treści na tej samej podstawie powoduje, że Twój przekaz zostaje zapamiętany na dłużej. Będziesz mieć więc kilka okazji do tego, aby powiedzieć o tym samym, ale w nowy sposób.

2. Na recykling nadają się wszystkie treści, które są aktualne przez dłuższy czas.

Do recyklingu nadają się treści, które są uniwersalne i ponadczasowe. Wykorzystaj materiały, które cieszą się popularnością na Twoim kanale lub blogu. Możesz również stworzyć nowe treści, aktualizując pomysły, które można odświeżyć. Przy okazji wypuszczenia aktualizacji, warto je wypromować również za pomocą innych możliwych form publikacji.

Recykling treści to najkrócej: ponowne wykorzystanie wcześniej stworzonej treści, zazwyczaj poprzez jej aktualizację lub zmianę formatu. Zawsze kiedy tworzysz prezentację na bazie istniejącego wpisu na blogu lub umieszczasz na nim transkrypcję filmu, przeprowadzasz recykling treści.

Łukasz Kosuniak

3. Ilość sposobów recyklingu treści jest bardzo duża. Przy planowaniu nowego wpisu zdecyduj, z jakich jego form będziesz korzystać.

Możliwości recyklingu jest tak wiele, jak wiele kanałów dystrybucji treści. Wpisy publikowane na blogu mogą stać się serią postów na Facebooku, Twitterze, czy LinkedIn. Webinar może zostać pocięty na kawałki i zamieniony w cykl wideo. Na bazie transkrypcji Q&A z webinaru może powstać nowy artykuł na Twojego bloga. Kilka postów powiązanych ze sobą tematycznie może przerodzić się w ebook. Zaplanuj recykling, zanim zaczniesz tworzyć treści. Przemyśl wcześniej, w co zamienisz np. wpis na blogu, czy to będzie post na Instagramie, czy może krótkie wideo. Na tej podstawie będziesz wiedział jak zaplanować strukturę treści, żeby można ją było w łatwy i szybki sposób przerobić na inne formaty.

Recykling ma maksymalizować korzyści z ponownego wykorzystania materiałów, a jednocześnie minimalizować nakłady na ich przetworzenie.

Łukasz Kosuniak

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.