Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

3 kroki do skutecznego webinaru, który powiększy Twoją listę mailową

Webinar to skuteczny sposób do nawiązania dużej ilości kontaktów w relatywnie krótkim czasie. Dzięki temu rozwiązaniu możesz w przystępnej dla słuchacza formie zaprezentować, jaką wartość masz mu do zaproponowania. Przy planowaniu webinaru warto mieć na uwadze 3 rzeczy. Oto one.

Najważniejsze wnioski

1. Otwórz rejestrację na webinar, co najmniej na 2 tygodnie przed jego rozpoczęciem.

Rejestrację możesz przeprowadzić na różne sposoby. Możesz stworzyć np. wydarzenie na Facebooku lub dedykowany landing page np. za pomocą narzędzia Mailer Light. Na takiej stronie możesz umieścić od razu możliwość zadawania pytań przed webinarem od osób, które się zapisują. W ten sposób będziesz mógł zaadresować w Twoim webinarze treść, która na pewno zainteresuje Twoją publiczność. Zaplanuj rejestrację, co najmniej na 2 tygodnie przed webinarem. Ludzie planują zwykle zadania na tydzień do przodu, dlatego w ten sposób łatwiej będzie Ci zebrać więcej osób zainteresowanych. Udostępnij zaproszenie na webinar w swoich mediach społecznościowych.  Wyślij wiadomość o webinarze do osób, które już są na Twojej liście mailowej. Możesz poprosić ich o udostępnienie linka dalej, jeśli znają kogoś, komu również może przydać się ta wiedza. Zaplanuj webinar na godziny wieczorne. 

Z mojego doświadczenia jeden webinar może przynieść Ci nawet kilkaset nowych kontaktów w twojej bazie newsletterowej.

Greg Albrecht

2. Zadbaj o merytorykę i dynamikę webinaru. Wprowadź interakcję.

Najważniejsze jest to, aby webinar nie przerodził się w nużący wykład. Dlatego nadaj webinarowi dynamikę poprzez interakcję z uczestnikami. Jeśli zebrałeś wcześniej pytania, zaadresuj je w swojej prezentacji. Wskaż uczestnika, który je zadał. Daj możliwość zadawania pytań również w trakcie webinaru. Przeznacz ok półgodziny na prezentację. Potem maksymalnie pół godziny na pytania. Możesz podnieść zainteresowanie uczestników poprzez zapraszanie gości, którzy są znani w jakimś temacie. Ludzie bardzo często zwracają bardziej uwagę na to, kto mówi, niż o czym mówi. Po webinarze wyślij wszystkim, którzy się na niego zapisali dostęp do nagrania. Możesz też wykorzystać części webinaru w swoich mediach społecznościowych zgodnie z zasadami recyklingu treści.

3. Wykorzystaj potencjał social mediów do realizacji webinaru. Wystarczy Ci laptop i mikrofon.

Webinary nie muszą być nagrywane specjalistycznym sprzętem. To w co warto jednak zainwestować to mikrofon. Do nagrywania wideo wystarczy kamera wbudowania w laptopa. Jeżeli specyfika Twojego produktu wymaga ekstremalnej jakości, możesz skorzystać z usług firm, które zajmują się profesjonalnym nagrywaniem webinarów. Podczas webinarów nie musisz korzystać z dedykowanych do tego platform. Można go równie dobrze przeprowadzić w formie streamingu np. na YouTube albo Facebooku, albo robić to równocześnie. W tym celu skorzystaj np. z narzędzia Re Stream.

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.