Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

Planujesz sprzedaż za granicę? Oto co powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz.

Podczas prowadzenia biznesu może pojawić się myśl, że czas rozpocząć sprzedaż za granicę. Jeśli masz wypracowany produkt lub usługę i sprawdzone procesy wspierające sprzedaż, warto się nad tym zastanowić. Zanim zaczniesz ekspansję, zobacz jak się do tego przygotować i czego unikać.

Najważniejsze wnioski

1. Poznaj uwarunkowania kulturowe nowego rynku i jego zasady działania w biznesie.

To podstawowa i zarazem najważniejsza kwestia, o której trzeba pamiętać. Jeśli chcesz zacząć działać na rynku innym niż polski, koniecznie poznaj najpierw kody kulturowe, danego Państwa. Zrób research, na temat kultury danego kraju i tego jak zachowuje się oraz czego oczekuje konsument w Twojej niszy.

[We Francji się nie udało] Probowaliśmy znaleźć inny rynek francuskojęzyczny, tak trafiliśmy do Algierii. [...] Mieliśmy ten problem, że na czacie była dziewczyna. W momencie kiedy pisała ona do osób, które zakładały konta, nie mieliśmy od nich odpowiedzi. Kulturowo okazało się, że w Algierii to mężczyźni prowadzą firmy i nie uznają rozmowy z kobietą o biznesie.

Błażej Abel

2. Skorzystaj z lokalnych Marketplace - rób tyle, ile się da bez angażowania budżetu.

Zamiast walczyć o uwagę samemu i przeznaczać ogromny budżet na reklamę, spróbuj wejść we współpracę z serwisem, który zbiera klientów Twojej usługi lub produktu w jednym miejscu – poszukaj na nowym rynku serwisów typu Marketplace[1] dla Twojej branży. Umieść informację o swoim produkcie lub usłudze, na lokalnych grupach na Facebooku. Jeśli uda Ci się znaleźć klienta zapytaj, czy mógłby Ci pomóc, polecając Twoje rozwiązanie przez swoje kanały komunikacji.

3. Promuj Twój produkt lub usługę w języku, w którym możesz zapewnić również obsługę klienta.

Jeśli chcesz wejść na jakiś rynek, to powinieneś zagwarantować również obsługę klienta w języku, którego używasz podczas sprzedaży za granicę. Brak możliwości porozumienia się z Tobą w przypadku problemów, będzie powodował frustrację. Tacy klienci szybko rozczarują się i odejdą. Jeśli sam nie znasz języka, zatrudnij osobę, która go zna. Możesz spróbować skorzystać z oferty agencji tłumaczeń np. Dogadamy Cię.

Definicje

Marketplace – w dosłownym tłumaczeniu oznacza targowisko, w kontekście internetu oznacza platformę, która umożliwia gromadzenie się w jednym miejscu wielu sprzedającym i kupującym oraz swobodną wymianę towarów.

Przykłady lokalnych Marketplace w Polsce to m.in. Allegro, Olx, Pakamera. Przykłady znanych Marketplace na świecie to: Facebook Market Place, Envato Market, Amazon, eBay

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.