Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

Oto 3 powody, dla których Twoja strona nie przyciąga klientów

Twoja strona z założenia ma Cię wspierać w sprzedaży. Powinna więc być jak dobry sprzedawca: potrafiąca dostosować przekaz do potrzeb klienta i wspierająca go w wyborze odpowiedniego rozwiązania jego problemów. Oto 3 podstawowe błędy popełniane przy tworzeniu stron internetowych.

Najważniejsze wnioski

1. Styl i forma komunikacji strony nie jest dopasowana do klienta, który u Ciebie kupuje.

Żeby twoja strona internetowa przynosiła oczekiwany efekt, określ, kim jest twój potencjalny klient, albo segmenty klientów. W zależności od tego, jaki produkt oferujesz, twoi klienci będą odznaczać się różnymi cechami i będą mieć różne potrzeby oraz problemy do rozwiązania. Dostosuj komunikat swojej strony do poszczególnych segmentów, które zdefiniujesz. Zdobądź zaufanie potencjalnego klienta i przekonaj go do zakupu. Stosuj otwarte i zrozumiałe komunikaty. Załóż, że klient nie jest ekspertem, właśnie dlatego Cię potrzebuje. Wytłumacz mu w prosty sposób, co masz do zaoferowania i że twój produkt zaspokoi jego potrzeby najlepiej jak to możliwe.

Czy przyciągasz odpowiednie osoby? [...] Jeśli nie masz jasnej odpowiedzi na to pytanie, to Twoje działania będą dużo mniej skuteczne, za to dużo bardziej kosztowne.

Marek Jankowski

2. Twoja strona jest nieintuicyjna w obsłudze i długo się ładuje.

O tym, czy klient zostanie na Twojej stronie, zadecydują milisekundy. Jeśli pierwsze wrażenie będzie negatywne – stracisz go.
  • 50 milisekund – tyle wystarczy, żeby wyrobić sobie pierwsze wrażenie. Dla porównania mrugnięcie okiem to 300-400 milisekund.
Żeby tak się nie stało, zwróć uwagę na takie czynniki jak prędkość ładowania się strony czy dostosowanie jej do urządzeń mobilnych.
  • 53% osób, które przeglądają strony wersji mobilnej, zamyka stronę, jeśli ładuję się ona dłużej niż 3 sekundy.

Twoja strona ma być użyteczna i elastyczna, a korzystanie z niej ma być łatwe i przyjemne.

Użytkownik, który postanawia wejść na twoją stronę, ma pewne podświadome założenia i natychmiast decyduje czy twoja strona pasuje do tego, co ułożył sobie w głowie, czy nie.

Marek Jankowski

3. Twoja strona internetowa nie ułatwia kontaktu z Tobą.

Pamiętaj, że strona to Twój sprzedawca. Pozostawienie tylko formularza kontaktowego, będzie skutkować tym, że osoby, którym łatwiej komunikować się przez telefon, zrezygnują z kontaktu z Tobą.  Zamiast tego zaproponuj kilka możliwości  np. czat, numer telefonu, adres mailowy i formularz kontaktowy.
  • 44% klientów, którzy widzą tylko formularz kontaktowy na stronie, uważają taką firmę za niewiarygodną i opuszcza stronę (branża B2B).
Jeśli to możliwe, daj znać, z kim będzie miał przyjemność rozmawiać. Poczuje się pewniej, a to pozwoli ci na zbudowanie relacji z nim.

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.