Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.
Podsumowania najciekawszych podcastów w Polsce.

3 reguły budowania wizerunku w sieci, które przyniosły mu 100 tys. subskrybentów

Piotr Szmexy Tomaszewski jest magistrem prawa. Jego kanał na YouTube poświęcony budowaniu sylwetki subskrybuje ponad 106 tys. osób. Jak to się stało, że „normalny facet”, osiągnął sukces w branży innej niż jego wykształcenie? W podcaście prowadzonym przez Dawida Straszaka zdradza on 3 reguły, które pomogą zbudować Ci równie mocny wizerunek w sieci.

Najważniejsze wnioski

1. Wybierz takie social media, które przyciągają Twojego klienta. Nie opieraj się na przeczuciach. Zbadaj to.

Sprawdź, które media społecznościowe generują najwięcej zasięgu wśród Twoich idealnych klientów. Przejrzyj najświeższe statystyki dotyczące social mediów w poszukiwaniu Twojego idealnego klienta. Na tej podstawie wybierz 1 -2 platformy.

2. Publikuj jak najwięcej materiałów o praktycznej wartości. Nawet jeśli będą one przeciętnej jakości.

Dzięki temu szybciej dowiesz się, co daje największą wartość Twojemu odbiorcy. Nie zastanawiaj się nad tym, czy potrafisz nagrywać filmy, albo pisać posty na Facebooku. Pamiętaj –  jakość jest subiektywna. To, co Tobie wydaje się niedopracowane, dla kogoś innego będzie czymś rewelacyjnym. Nie porównuj się do znanych You Tuberów, czy influencerów. Zamiast tego, zobacz jak wyglądały ich pierwsze kroki i przejdź do działania.

Powiem tak: nikt nie jest w stanie powiedzieć, czy dobrze czuje się przed kamerą, jeżeli nie nagra co najmniej 20-30 filmów w swoim życiu. [...] W większości wypadków to nie jest tak, że ktoś się źle czuje przed kamerą, tylko on źle by się czuł w momencie, kiedy ktoś oceniałby jego performance przed nią.

Piotr Szmexy Tomaszewski

Zbudowanie zaangażowanej, aktywnej i wspierającej społeczności wymaga dużego wysiłku, wytrwałości oraz skupienia się na przekazywaniu wartości.  Zadbaj o to, żeby tematy, które poruszasz, były praktyczne. Przykładowo, zamiast poruszać ogólnie temat fitnessu skup się na tym jak pomagać innym w budowaniu masy mięśniowej.

Mówiąc dużo pracy, mam na myśli - nagrać 100 podcastów, nagrać 100 filmów na YouTube, wrzucić 500 postów na Instagram.

Piotr Szmexy Tomaszewski

3. Przyciągaj uwagę, naturalnie.

Przykuj uwagę. Pamiętaj jednak, aby nie oszukiwać Twojej publiczności. Tworzenie tzw. clickbait -ów, bez późniejszego pokrycia w treści, przysporzy Ci więcej kłopotu, niż pożytku. Sprawdź, co już sprzedaje się na świecie w temacie, w którym się poruszasz. Wykorzystaj tę wiedzę do stworzenia własnego tytułu, miniaturki, opisu. Bądź sobą. Wady, które u siebie dostrzegasz, paradoksalnie mogą być tym, co będzie przyciągać do Ciebie publiczność.

Czy słyszałeś o jakimś twórcy, który ma duże zasięgi i ma słabe miniaturki [na Youtube]?

Piotr Szmexy Tomaszewski

Streszczone Przez

adriana rakowska
Adriana Rakowska

Chief Editor – Podcasts Division. Entuzjastka zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce. Odpowiadam za rozwój strony Podcast w Minutę. Napisz do mnie na adriana@akademia.pl.

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dołącz do Szkoły Bloga!

Jak zbudować bloga od A do Z
i zmienić go w biznes?

Podsumowanie tygodnia w każdy piątek!

Jeśli zapiszesz się do newslettera, co piątek dostarczę do Twojej skrzynki krótkie podsumowanie całego Tygodnia. Do usłyszenia!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Transparent World Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące oferty Spółki, oraz masę wartościowych materiałów. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności.